INTERVJU

IMG_8300

 

Nika Urbas: “Zdi se mi, da v Londonu lažje stresam iz rokava ideje, ki izhajajo iz mojega srca.”


Da sem klepet z Niko Urbas zbrala ravno v času, ko je govora o ljubezni ni naključje …

Niko se spominjam kot zapeljivo blondinko s porcelanasto poltjo, nežno, a zelo glasno v svojih mislih, zamislih. Morda so zadnja leta njene misli pri nas malo poniknile, a so vzniknile nekje drugje. Nika sedaj že 12 let živi in ustvarja v Londonu, kjer sta si s svojim možem ustvarila dom. Sodelovali sva približno 15 let nazaj v enem izmed mojih prvih editorialov objavljenih v reviji Gloss in hvaležna sem, da so se pred kratkim najine poti ponovno križale …

JK: Kaj je bil povod za to, da si se preselila v London in ali imaš občutek, da so tvoje ideje na otoku lažje izvedljive, tudi opažene?

NIKA: Povod je bila moja intuicija oziroma notranji glas, ki mi je takrat zelo glasno sporočal, da je čas za spremembo okolja. London sem pred selitvijo le bežno poznala, prav tako nisem veliko vedela o britanski kulturi. Kljub temu se mi je zdelo, da bo tam moja prihodnost in, če nekaj res močno čutiš, se še tako nelogične stvari zdijo sprejemljive.
Pritegnilo me je predvsem to, da je London prestolnica mode, kjer se trendi rojevajo – za razliko od New Yorka ali Pariza, ki imata drugačen modni ustroj. London ima od vseh mest na svetu največ posluha za še neuveljavljene ustvarjalce in njihovo vizijo. Poleg tega je London nor, odštekan, kar mi sploh godi.

“Zdi se mi, da tu lažje stresam iz rokava ideje, ki izhajajo iz mojega srca. To so ideje, ki jim ni potrebni iti skozi razne filtre. Ideje, za katere rečem, da so mi res všeč in za to ne potrebujem dodatne potrditve okolja. Širina Londona v ustvarjalnem smislu je zame neprecenljivega pomena. Izgubila sem namreč omejitev, oziroma zavedanje, da delam za omejeno število ljudi. Nekaterih to ne moti, mene pa zna dušiti.”

IMG_8308

JK: Kdo stoji za MM? Kje nastaja, od kod ideje?

NIKA: Marija Moderna je počasi rastoča, intimna izpoved dveh žensk, ki skozi oblačila in fotografijo prikazujeta svojo nežno naravo in kompleksno ženstvenost. Znamko sva ustanovili skupaj z mojo sestro Jano Urbas. Pri ustvarjanju sva dostikrat nostalgični; spominjava se otroštva, ko sva sanjavo opazovali rituale, opravila in način oblačenja ženskih v najini družini. Zato je Marija Moderna najina osebna zgodba. Doma smo sloveli po odličnem krojaštvu tako za moške kot ženske in biti lepo oblečen je bilo za nas nekaj povsem normalnega. To so bili še časi pred – z logotipi posejanimi kreacijami, must-have torbicami ali hitro modo. Moda je bila del bontona. Pravzaprav obe z Jano modo še vedno doživljava na tak način. Kljub temu, da sva se nekaj let ukvarjali s snemanjem editorialov, kjer s stylingi prikazuješ zadnje trende, sva vedno ohranili umetniški, intimni odnos do mode.

IMG_8309

IMG_8310

JK: Kakšna ženska je MM ?

NIKA: To je zrela in neodvisna ženska. Ženska, ki ima rada romantiko, vendar ne zato, ker bi se v tem konceptu videla v vlogi krhke princese. Romantika je zanjo suvereni izraz lastne samozavesti. Marija Moderna ne zapeljuje z dekliškimi atributi ali razgaljenostjo. Njen mik je v zreli erotiki, prikriti dominanci, ki jo izraža skozi pogumne barvne kombinacije, vpadljive vzorce in talirana, moderna oblačila s pridihom klasike. Ona je vsekakor zelo dinamična in praktična. Njen najljubši čas je dan; ponoči ne žura ampak raje počiva v postelji. Po možnosti s kakšno luksuzno obrazno masko, da se spočije, zazre vase in pripravi na novi dan. Takrat sklepa posle, dela, vodi, potuje, sanjari, ljubi. Skratka; živi življenje moderne ženske, ki je družba ne omejuje – več. Zdaj je namreč odrasla in zna uživati trenutek, pa tudi želje si zna izpolniti sama. Obožuje lepoto, harmonijo barv in je zelo ženstvena. Je prijazna in sočutna.

IMG_8281

JK: “Marija Moderna” (MM) nastaja v Londonu, pa vendar ime zveni zelo slovensko. Kaj najdemo torej v kolekciji “slovenskega” in kaj “angleškega”?

NIKA: Slovenskost se izraža v detajlih, kot so na primer razne aplikacije ali šivi – veliko navdiha izhaja iz slovenske kulturne dediščine. Na primer lectovo srce, ki me nenehno navdihuje na tak ali drugačen način. Tudi proporci oziroma rezi oblačil velikokrat izhajajo iz skoraj popačenih geometrijskih ploskev, ki jih opazujem na starih slovenskih kmečkih hišah. Vse zelo diskretno in subtilno. To namreč ni etno znamka in modernost je ključen faktor. Tu nastopi Anglija in njena sodobnost. Moderni, edinstveni rezi, vpliv športne konfekcije in posodobljena ženstvenost inspirativno izhajajo iz angleškega okolja.

IMG_8299

JK: Je MM bolj “Marija” ali “Moderna”, jaz jo namreč dojemam kot neko zlitje, ki je v današnjem času še posebej v (oblikovalskem) trendu?

NIKA: Seveda, to je z občutkom zlita mešanica spominov in utripa sodobnih časov. Je preplet različnih vplivov, zgodba v zgodbi. Tudi zato ima vsaka kolekcija naslov s filmskim prizvenom; opisuje izsek življenja nje; Marije Moderne.

JK: MM najdemo tudi na priljubljeni spletni prodajalni ASOS, kar bi štela kot uspeh, kako je prišlo do sodelovanja?

NIKA: Hvala! Trenutno smo na prodaj na Asosovem spletnem tgu namenjenemu mladim modnim znamkam; imenuje se Asos Marketplace. Zaradi svoje priljubljenosti je Asosov Butik za znamko odlična promocija, pa tudi zelo koristna vaja, ki jo potrebujemo pred odprtjem lastne spletne trgovine. Ta je v razvoju, zgodila pa se bo spomladi.

Na Asos Marketplace se je Marija Moderna pojavila že čisto na začetku; ko se je ta platforma še ustanavljala. K sodelovanju nas je povabil Asos, ki je tedaj iskal mlade modne znake iz Londona in zdeli smo se jim zelo primerni.

JK: Kaj pa je zate uspešna blagovna znamka, kdaj bi lahko rekla za MM, da je/bo uspešna?

NIKA: Faktorjev uspešnosti je sicer kar nekaj, vsi pa se na koncu morajo strniti v dejstvo, da se znamka prodaja in tržno raste. Izredno pomembno je, da ima znamka jasno identiteto, da pozna svojo nišo in, da se jasno drži svoje poti pri osvajanju določene tržne skupine. Poleg tega se morajo izdelki tako oblikovno kot tudi tehnološko nadgrajevati in s tem ustvarjati znamki lastno kreativno prepoznavnost.

Marija Moderna je, kljub majhnosti, uspešna znamka. V tržnem smislu lepo rastemo in pridobivamo na svoji prepoznavnosti. Razvoj izdelkov prav tako napreduje in to v vseh aspektih, od oblikovnega do kakovostnega. Poleg odprtja spletne trgovine je naša vodilna naloga letos ta, da izbrusimo identiteto znamke, ter se osredotočimo na nišo; in s tem poglobimo komunikacijo z našimi strankami.
Iz izrazito intimnega zornega kota pa je Marija Moderna zame uspešna zato, ker je izčišen odsev tistega, kar sem jaz; njeno srce je moje srce.

JK: Zadnje čase se veliko govori o tem, da je modna industrija na udaru in veliko znamk razmišlja o čisto drugačnih načinih predstavitev kolekcij. Nekatere, kot je na primer Burbery, takoj po reviji na modnem tednu kreacije že ponudijo kupcem. Ali se tudi pri Mariji Moderni ustvarja kakšen drugačen sistem poslovanja?

NIKA: Res je, zadnja leta je v modni industriji precej kaotično, ker je postalo jasno, da je sistem postal prehiter, prezahteven in neugoden za kreativno izražanje. Mi smo še zelo mladi in imamo to prednost, da lahko začrtamo svojo pot tako, kot nam paše. Na leto nameravamo izdelati in predstaviti le eno kolekcijo. Sezone v vsakem primeru skorajda ne obstajajo več in z dvema drugačnima zgodbama na leto se zgodi velika potrata kreativnega izraza. Z Jano sva se odločili, da bova celo leto delali na eni zgodbi, ki jo želiva res tememljito preučiti, doživeti in predstaviti. Zato je tudi naše poslovanje zelo organsko in se ne omejuje na datumske okvire.

Poleg tega radi recikliramo; od blaga do kreacij in, če se kreacija izkaže za tržno uspešno ali celo popolnoma prezrto, jo brez zadržkov umestimo v novo kolekcijo. S tem ji namenimo priložnost, da se izkaže v novi luči. Tako se približujemo psihologiji kupca. Kreacij ne kupujemo samo za eno sezono in včasih potrebujemo čas, da zares spoznamo in vzljubimo kos, ki ga imamo v omari kar že nekaj časa. Trendi pri tem ne igrajo nobene vloge saj modna oblačila v resnici nimaj tako kratke življenske dobe kot bi nam to radi dopovedali mediji.

JK: Kaj je zaščitni znak Marije Moderne in zakaj?

NIKA: To so tri stvari. Vrtnica, ki simbolizira žensko. Srce, kot simbol ljubezni. In diamant; moč duha.

JK: Bomo Niko in MM videli še v Sloveniji ali ? 

NIKA: No, saj naju vidite, zelo pogosto, oziroma kadar vas je volja; Marija Moderna je namreč na voljo na spletu in s tem njena prisotnost na trgu ni nič drugačna od tiste v Angliji. Enako velja zame. Ves čas potujem in kdor me želi najti ga od mojega odziva loči le nekaj klikov. Ne glede na to kje se tisti trenutek mudim.

Nika in Jana ter njuna MARIJA MODERNA je zgodba o ljubezni do ustvarjanja, ljubezni do življenja. Želim jima, da ta – edina prava ljubezen – nikoli ne usahne in da nas bosta še dolgo navdihovali.


FOTOGRAFIJE: Jana Urbas

Sledite Mariji Moderni na INSTAGRAM-u in FACEBOOK-u.

Nika Urbas in njena potepanja po Londonu >> Pokukajte na  OSEBNI PROFIL.

 Marija Moderna na ASOS-u.